Beste mensen!Binnenkort in jullie brievenbus, nu al op de scoutssite: inschrijvingsstrook-happening2010 (.PDF) en de happeningbrief:

Scouts Hove

81 ste Scouts & Gidsen Vlaanderen St.-Laurentius

presenteert met gepaste trots… Het Nieuwe Scoutsjaar 2010-2011!

Eind september komt eraan en dan trekt de scoutstrein zich weer op gang. Een nieuwe en frisse leidingsploeg heeft zin om bergen te verzetten en het jaar te sieren met gouden inspanning en dito spelletjes. Zoiets moet natuurlijk feestelijk afgetrapt worden en dat doen we zoals elk jaar op de 

SCOUTSHAPPENING (VRIJDAG 24 en ZATERDAG 25 september):

Ja, er zal een grote tent staan en ja, het zal weer niet te missen zijn. Kom op tijd, profiteer van ons aanbod en maak kennis met wat Scouts Hove allemaal te bieden heeft.

VRIJ 25 SEPT: Net zoals vorig jaar doen we ons fuifke niet in de tent maar gezellig in de grote zaal. Opkomend talent zal voor swingende dansmuziek en een zalige avond zorgen!

ZAT 26 SEPT: Vanaf 14.30u is er de kinderanimatie. Dit jaar is er iets nieuws: elke tak organiseert een standje met originele spelletjes waar iedereen mag passeren; noem het een voorproefje van wat komen zal voor de leden. Belooft zeer leuk te worden! Voor de kleinsten zijn de schminkers, pannenkoeken, het springkasteel,… er natuurlijk ook. Voor de ouders is er ook iets nieuws. Dit jaar, leve de vernieuwing, ruilen we de voetbalvaders (met hun af en toe charmant geklungel) voor hun vrouwen! Die mogen bij ons hun volleybaltalent  tentoon spreiden van 16.00u tot 17.00 u. Kom zeker een kwartiertje op voorhand om op te warmen! Wees uitgerust dames, want er wordt geknokt tegen een uit de kluiten gewassen vrouwelijke leidingsploeg. Geïnteresseerden mogen dus een ploegje samenstellen (zo’n 10 speelsters). Laat ons voor 20 september weten met hoeveel jullie zijn (aan Luna Machtelinckx, 03/454.12.94). Laat ook weten in welke kleur (shirtjes) jullie spelen (zelf mee te brengen). Voor de supporters langs de lijn zijn er spektakel en aperitief in overvloed. 

Van 18.00u tot 20.00u kan u in de tent aanschuiven voor een lekkere portie Vlaamse stoverij of een sappig kippetje, met nadien het dessertbuffet. Al dit lekkers wordt u aangeboden door de beheerraad, die onze lokalen beheert. BELANGRIJK! Deze mensen vragen u vriendelijk om een week op voorhand in te schrijven. Zie bijgevoegde brief.

Om 20.00u, na het eten, worden de dia’s van het afgelopen kamp op groot scherm getoond, vergezeld van een streepje kampmuziek. Ook dit jaar was er weer een gek met een camera aanwezig: misschien heeft die ook wel wat in petto.

Hierna volgen…een dansende Duvel hijsende ijsbeer, klakkebuis-schieten, twister, en dit alles tijdens een quiz…wie weet? Ik zeg u maar wat wij vorig jaar aanboden. Het zal weer leuk worden ouders, dus blijf zeker nog even hangen.Van uw kinderen hoeft u zich niets aan te trekken, want die leven zich in de grote zaal uit op de kinderfuif. De allerkleinsten kunnen genieten van een poppenkastshow!

Doorzakken na al deze actie kan in de gezellige bodega die gewoontegetrouw dankzij de stam (ofte oud-leiding) vorm krijgt (dit jaar een ferme ploeg!).

De week na dit weekend vol feestelijkheden maken we ons naar goede gewoonte op voor de OVERGANG (zondag 3 oktober). Die zal dit jaar plaatsgrijpen in Klein-Zwitserland in Mortsel van 10.00u tot 14.00u, een vaak beproefde locatie die telkens weer een fijn decor vormt voor een toch heel belangrijk ritueel. Iedereen die naar een andere tak gaat, in de scouts komt of er net uit gaat, wacht dan echte avonturen! Niet te missen. Afspraak dus om 10.00u aan de Lieve-Gevaertsschool in Mortsel voor alle leden! Om 14.00u mogen de leden op diezelfde plek weer worden opgehaald. Er wordt gevraagd een lunch-pakket mee te nemen.

Zondag 17 oktober, het weekend na het leidingsweekend (8-10okt.), is het dan eindelijk tijd voor de EERSTE VERGADERING, en die gaat zonder tegenbericht door van 10 tot 12 op’t JC.

Voor de nieuwe kindjes, enkele handige weetjes over onze scouts:

WAT? amusement, knutselarij, techniek, actie, gezellig samenzijn, avontuur, eigen initiatief, verantwoordelijkheidszin, leren samenwerken met anderen en bovenal: samen onvergetelijke dingen beleven!

HOEVEEL? ongeveer 170 leden (jongens en meisjes), netjes onderverdeeld in de kapoenen (6 en 7 jaar), de woka’s (8 en 9 jaar), de prejo’s (10 en 11 jaar), de jogi’s (12 en 13 jaar), de givers (14, 15 en 16 jaar) en de jins (17 jaar) die elke week door een enthousiaste leidingsploeg opgevangen worden.

WAAR en WANNEER? elke zondagochtend (tenzij anders vermeld) van 10 tot 12 op “Het Jeugdig Centrum” van Hove, bereikbaar via de ingang van ’t Groen Schooltje op de Boechoutsesteenweg of langs het weggetje achter café de Pomp op de Mortselsesteenweg.

ZOTTE MORGEN? ons maandprogramma dat via de Post in uw brievenbus belandt. De bijbel van uw kindje: wat hij/zij moet meebrengen, de locatie van de activiteit, het tijdstip van de vergadering,… . Belangrijke lectuur dus.

WEEKENDS en KAMP? twee takweekends per jaar en 1 groepskamp in de Ardennen. De givers en jins gaan apart op voortocht, maar arriveren samen met de prejo’s en jogi’s op 20 juli op het kampterrein. De kapoenen en woka’s komen op 24 juli de bende compleet maken. Op 30 juli is dit grote feest gedaan en keren we allemaal terug naar Hove.

TABAK en ALCOHOL? givers en jins mogen, op momenten dat de takleiding het licht op groen zet, een sigaret roken en een pint drinken (enkel op kamp en op weekend). Wij nemen onze verantwoordelijkheid en vermijden dat er hieromtrent een stimulerende sfeer gecreëerd wordt.

Illegale drugs zijn vanzelfsprekend niet toegestaan in onze scouts. De sanctie die hierop volgt zal door de takleiding en de groepsleiding besproken worden. Het verbod op illegale drugs geldt voor alle activiteiten en nevenactiviteiten georganiseerd door de scouts.

(HER)INSCHRIJVEN?

Net zoals vorig jaar bedraagt het inschrijvingsgeld € 35 voor het oudste kind en € 25 voor elk jonger kind. Voor dit bedrag zijn uw kinderen een heel jaar verzekerd binnen Scouts & Gidsen Vlaanderen. Het oudste kind betaalt meer omdat we € 5 vragen om maandelijks ‘De Zotte Morgen’ met de Post te versturen en enkele eurootjes werkingskosten rekenen.

U kan overschrijven op volgend rekeningnummer:

733-1640479-45

81ste VVKSM Sint-Laurentius

Boechoutsesteenweg 31

2540 Hove

Bij de vermelding schrijft u de naam en tak van uw kind(eren).

De verzekering laat toe dat iemand 2 of 3 vergaderingen komt proberen alvorens definitief in te schrijven.

Elke scoutsvergadering die uw zoon/dochter daarna meedoet zonder officieel lid te zijn van de scouts, is hij/zij ook niet verzekerd, met alle gevolgen van dien. Schrijf uw kind dus zo snel mogelijk in!

Nieuwe leden die zich willen inschrijven, kunnen onze ledenadministrator contacteren (Kirsten Loos): 03/455.23.54. Wil je niet meteen inschrijven, maar eerst een paar keer komen proberen, dan kan dat dus via bovenstaande formule.

Bij vragen of opmerkingen kan u altijd iemand van de groepsleiding contacteren. 

Margot de Vos, Lintsesteenweg 184, 03/455.69.20

Peter Kauwenberghs, Rubensstraat 46, 03/440.35.71

 

 

Tot op de scoutshappening!

Groeten van de leiding en groepsleiding!